من کمک های اوکراین را با یک مینی ون داچیا به اروپای شرقی رساندم

آن ساعات پر استرس یک شبه تا میعادگاه بعدی بسیار دلخراش بود. من 6000 مایل از لس‌آنجلس بودم و از یک غریبه ایستگاه‌های بین راه را می‌گرفتم و آنها را با یک مینی‌ون قرض‌گرفته وصل می‌کردم که فضای بار آن مملو از کابود بود. ابرها در بالا، برف در پایین؛ درخشندگی خاکستری مه‌آلود بین روستاهای پوشیده از خانه و خانه‌ها، کلیساها، درختان استخوانی، و مزارع خالی. من خودم را متقاعد کردم که این فقط یک سفر جاده ای دیگر است.

زمانی که وارد اتاق شدیم، دوش گرفتیم و غذا خوردیم، دیگر برای فکر کردن به خواب دیر شده بود.

قرار ملاقات قبل از سحر

بازگشت به ورشو پنج ساعت طول کشید. خستگی در راه مرا فرا گرفت، بنابراین چرخ را به کریستا دادم. او بیشتر از من بیدار بود، اما او تحمل آتنا در آدرال را دارد. ساعت 5:30 بعد از ظهر، 15 ساعت پس از حرکت، به پایتخت – و دوش و غذا و تخت – رسیدیم.

سه خطی آن 90 اسب بخار قدرت و 118 پوند فوت گشتاور تولید می کند. اعداد کم، اما برای بالا بردن سرعت و ماندن در آنجا کافی است، مشروط بر اینکه برای یک سرعت 12 ثانیه ای تا 60 مایل در ساعت به اندازه کافی صبور باشید.

ماشین و راننده

در عوض، ما قرار بود با وانت بارگیری شده نیک، فولکس واگن، به همراه نیک و دیمیترو در دو وسیله نقلیه دیگر به سمت لویو، اوکراین حرکت کنیم. اما فولکس واگن با 500 پوند کالای ما، برای ماجراجویی آماده نبود. پایه موتور شکست، شرایطی که درگیر کردن دنده را غیرممکن کرد. سه نفری ون را هل دادیم بیرون. من و کریستا از ورشو عبور کردیم تا جوگر را جمع آوری کنیم و به فرودگاه برگشتیم تا محموله فولکس واگن شکسته را بیرون بیاوریم. قبل از اینکه کریستا و من به سمت هتل حرکت کنیم، نیک گفت: “امشب با شما تماس خواهم گرفت. حوالی ساعت 11:30 آماده باشید.”

ما جعبه نهایی خود را به پاراکرو، یک سازمان غیرانتفاعی نروژی که در حال اجرا در اوکراین است، با یک جیپ گرند چروکی تغییر یافته تحویل دادیم. آنا به ما غذا داد. در ساعت 10:30 صبح روز یکشنبه در روستاهای لهستان، نشستن روی یک کانکس و خوردن سوپ از یک فنجان مقوایی برای پناهندگان، یادآوری فوق‌العاده برای حفظ همه چیز بود.

Jogger ممکن است برای اجرای مدرسه ساخته شده باشد، اما ثابت شده است که می تواند سفر هدفمندتری را نیز انجام دهد.

منبع

اواخر بعد از ظهر شنبه، در فرودگاه ورشو فرود آمدیم. ما با نیک و دیمیترو اوسینکو، یک راننده کامیون در لس آنجلس ملاقات کردیم که دکل را هنگام شروع جنگ پارک کرد و به زادگاهش در غرب اوکراین رفت تا به مردم محلی کمک کند تا در مولداوی امن باشند.

قرار نبود من در لهستان باشم. من قرار بود در تعطیلات در Provincetown، ماساچوست باشم. اما در مسیر، با پیامی از دوستم کریستا بارنز منحرف شدم که پرسید: “آیا می‌توانی برای سه روز به لهستان بروی تا کمک‌های مالی را که همه آنها پرداخت شده است را کنار بگذاری؟”

به شرق و پایین جاناتون رمزی در اوکراین

قصد داشتم تمام وسایلی را که با خود حمل می‌کردم بررسی کنم تا مطمئن شوم که در قسمتی از سریال بازی نمی‌کنم. در خارج از کشور قفل شده است، اما پسر اوکراینی که در کنار یک گاری بار ایستاده بود، جعبه ها و چمدان های متعدد را جمع کرده بود. سه چیز به من گفت: چند تا جعبه می تونی ببری؟ به دنبال آن، “هر جعبه حدود 22 یا 23 کیلوگرم است.” بعد، وقتی مشخص شد که می توانیم کل گاری را ببریم، “جعبه های بیشتری می گیرم.” انجام داد، سپس ناپدید شد.

این سرمایه گذاری طاقت فرسا، روشنگر، غم انگیز و عمیقاً پر ارزش بود. اشاره ویژه – بعد از مردم لهستان، کریستا، نیک و دیمیترو – به Jogger می‌رسد. 600 مایل در 15 ساعت در یک مکان ناآشنا نور داغی را بر نقاط ضعف شخصی و خودرویی می چرخاند. داچیا قابل اعتماد، مقرون به صرفه و راحت برای رانندگی و خوابیدن بود. پیوندی شکل گرفت. اگر دوباره چنین کاری را انجام دهم، یک مورد دیگر را درخواست خواهم کرد.

ساعت 2:30 بامداد یکشنبه تلفن زنگ خورد. من و کریستا قرار بود نیک را در یک ایستگاه خدمات در Mroków، حدود یک ساعت در جنوب شرقی ملاقات کنیم تا کالاها را در Jogger تحویل دهیم. ما از بزرگراه های خالی بزرگ و سپس جاده های روستایی باریک چند مایلی قبل از محل ملاقات رفتیم. این آدرس به گوگل آمریکایی ما دچار سوء هاضمه شد، با Google Maps در یک نقطه به ما دستور داد که چرخش به راست را به یک میدان برف بدون مزاحمت انجام دهیم. سرما سردتر شد.

من با بازی هاکی با جف هارتمن بزرگ شدم. او به عنوان یک بزرگسال، از زمان حضور در سپاه صلح در اوکراین، یک مهاجر بوده است. وقتی جنگ شروع شد، او احساس کرد که مجبور است کمک کند. دوستانش در اوکراین آنچه را که نیاز داشتند به او گفتند: دستکش، ژاکت، لوازم پزشکی و پیکاپ دیزلی. هارتمن از دوستان و خانواده خود برای خرید یک کامیون کوبنده در خانه فرزندخوانده خود در لندن درخواست کمک مالی کرد. او اعتراف می کند که چیزی در مورد خرید یک میتسوبیشی قدیمی نمی دانسته است. او می‌گوید: «قبل از اینکه بفهمم، در یک کامیون بودم و رانندگی می‌کردم. برنامه او این بود که آن را با وسایل بسته بندی کند و به مرز لهستان و اوکراین برساند.

مایکا گفت: «مردم لهستان این کار را کردند. دولت هیچ کاری نکرده است.» او به من گفت که لهستانی‌هایی که جا داشتند به سادگی شروع به پذیرش خارجی‌ها کردند. زمانی که دولت شروع به کمک کرد، دیگر کار تمام شده بود.»

“فرد معمولی لهستانی”

آخرین جعبه را 40 دقیقه به Medyka رساندیم، جایی که سازمان‌های غیرانتفاعی از سراسر جهان دهکده چادری برای پناهندگان برپا کرده بودند و غذای گرم و حتی سیم‌کارت تهیه می‌کردند. توری از آنا، زنی با World Central Kitchen، سازمانی که توسط سرآشپز مشهور خوزه آندرس تأسیس شده بود، گرفتیم. قطره‌ای ثابت از اوکراینی‌ها وارد اردوگاه شدند و مسیر سنگی را دنبال کردند و به نقطه‌ای رسیدند که اتوبوس آنها را به مرکز پردازش می‌برد.

صبحانه روی کرب

به شرق و پایین جاناتون رمزی در اوکراین

امروزه این هدف به اقدام اوکراینی تبدیل شده است، یک سازمان غیرانتفاعی 501(c)(3) که پیکاپ های پر از کمک های بشردوستانه را به مناطق تخریب شده تحویل می دهد. تا زمان انتشار، اوکراین اکشن 44 کامیون تحویل داده است. اگر می‌خواهید با 20 ساعت رانندگی بیشتر پول بدهید یا وقت خود را اهدا کنید، به Ukrainianaction.com سر بزنید. – کی سی کولول

Mercy-Mission MVP

او گفت: «این به خاطر یک فرد معمولی لهستانی است. به او گفتم دوستم هم همین فکر را کرده است. وی افزود: “دولت صندوقی را راه اندازی کرد که به مردم لهستان 40 زلوتی در روز برای میزبانی از پناهندگان اوکراینی می دهد.” با نرخ ارز فعلی، این حدود 9 دلار است. “با 40 زلوتی برای یک خانواده چه می توان کرد؟ و من نشنیده ام که یک نفر برای هیچ یک از این پول تایید شده باشد.” او خندید. “یک فرد معمولی لهستانی. مطمئن شوید که آن را بنویسید.” کاش می توانستم به او بگویم که دارم.

اگر بدانید که کریستا یک سازمان غیرانتفاعی بشردوستانه را اداره می کند، این پیام غیرعادی کمی منطقی تر است. کار پروژه Reel به طور معمول بر شرق آفریقا متمرکز است، اما حمله روسیه به اوکراین باعث شد که او با اتحادیه اوکراین متحد، که توسط نیک زایتس، یک اوکراینی در لس آنجلس اداره می‌شود، و Fly for Good، گروهی که متخصص در رزرو بلیط هواپیما ارزان برای مأموریت‌های بشردوستانه است، شریک شود.

اسب ما برای ماموریت اوکراین یک داچیا جوگر رومانیایی بود. کارت‌های تلفن بازار آن دارای ظرفیت صندلی هفت نفره و قیمت‌های مقرون به صرفه است، اما به عنوان یک حمل‌کننده عرضه، ثابت کرد که سواری خوبی است.

ماشین و راننده

Lexico «تسخیرکننده» را این‌گونه تعریف می‌کند: «تأثیرگذار و خاطره‌انگیز؛ نادیده گرفتن یا فراموش کردن دشوار است».

با دوستی مثل کریستا، همیشه این امکان وجود دارد.

رژه وانت

تصویر توسط رایان اینزاناماشین و راننده

از شماره ژوئیه/آگوست 2022 از ماشین و راننده.

در مجموع، شش جعبه بزرگ و سه چمدان کالا را بررسی کردیم که به من گفته شد در پناهگاه‌های اطراف پایتخت لهستان توزیع می‌شود. من از داچیا خواسته بودم تا یک وسیله نقلیه مناسب برای دور زدن ما قرض بگیرد. زیربرند رومانیایی رنو با یک جوگر، یک MPV با قیمت مناسب – مینی ون با درهای ردیف دوم لولایی – که سال گذشته به خط تولید ملحق شد، وارد بازار شد.

به شرق و پایین جاناتون رمزی در اوکراین

نیک شروع به انبوهی از تماس ها کرد تا تحویل شب را ترتیب دهد. بین تماس ها از من پرسید: “آیا می توانی دفترچه راهنما رانندگی کنی؟” من گفتم بله. “آیا با ماشین به اوکراین می روید؟” من گفتم بله. او تماس دیگری برقرار کرد. هیچ هدیه‌ای معمولی در اطراف ورشو وجود نخواهد داشت.

منظره بیرون از پنجره هتل طبقه هشتم من در ورشو به بچه جنگ سرد در من برخورد کرد. درختان بی‌حاصل خیابان خالی، چراغ‌های سدیم زرد و چراغ‌های ال‌ای‌دی که برف‌های اوایل بهار را روشن می‌کردند – به نظر چیزی شبیه یک فیلم جاسوسی بود. من آنجا منتظر تماس تلفنی بودم که سیگنال من برای راندن جعبه های کالاهای مرموز به کشوری در حال جنگ باشد. تقریباً می توانستم روح رابرت لودلوم را حس کنم.

این داچیا نوع ماشین ما است: فقط یک دنده شش سرعته دستی با قابلیت تعویض آسان ارائه می دهد. جاگر که روی همان پلتفرم رنو کلیو 5 و نیسان جوک قدیمی نشسته است، آرامش و انعکاس دلگرم کننده ای از خود نشان می دهد. طراحان داچیا به اندازه کافی شکوفا شده اند تا حضور داشته باشند، به خصوص در خودروی ما تراکوتا قهوه ای متالیک. در داخل، هیچ چیز ارزان به نظر نمی رسید یا احساس می شد.

تصویر توسط رایان اینزاناماشین و راننده

صبح روز بعد، در هواپیمایی که مرا به فرانکفورت می برد، به یک زن مسن تر برای چمدانش کمک کردم. او لهستانی بود، از شغل مهاجرت بازنشسته شد و اکنون به سانتا باربارا نقل مکان کرده است، جایی که او و سگ کوچکش به نظر می‌رسیدند که در آن جا می‌آیند. او پرسید چرا من در ورشو هستم. توضیح دادم و برداشتم از عملیات لهستان را بیان کردم.

در اولین ساعات صبح ابری به ایستگاه خدمات اورلن در Lubycza Królewska رسیدیم. کریستا یک فنجان قهوه خرید و نیک با نقشه دیگری تماس گرفت. ما باید او را در ایستگاه دیگری حدود 90 دقیقه دورتر ملاقات کنیم. برگشت به جوگر

اینگونه بود که در روز جمعه ماه آوریل در کانتر KLM در LAX، در حال چک کردن پرواز به ورشو بودم. من نقش وینگمن کریستا را بازی می‌کردم و به او کمک می‌کردم تا کمک‌های مالی خود را به پناهندگان اوکراینی برساند.

تصویر توسط رایان اینزاناماشین و راننده

شب قبل از رفتنم، با یک دوست لهستانی، مایکا، برای قدم زدن با سگش در جنگل اطراف لاتچورزو دیدار کردم. او پرسید که در مورد آنچه دیده بودم چه فکر می کنم. من گفتم که به نظر می رسد برای وضعیت پناهندگی به خوبی سازماندهی شده است. لهستان در چهار هفته بیش از 2 میلیون پناهنده را پذیرفته بود، اما من حدس نمی زدم. البته هفته ها قبل آشفتگی بیشتر بود. اسکان 2 میلیون مهمان – معادل 5 درصد از جمعیت لهستان – در یک ماه بدون آشفتگی یک شاهکار شگفت انگیز از سخاوت و برنامه ریزی است.

کار کریستا تمام شد، به سمت ماشین حرکت کردیم. زنی پشت سرم گفت:هولا کوئه تال؟“چیزی مشتاقانه در این احوالپرسی مرا وادار کرد که برگردم. دو زن سیاه‌پوست بلند قد ایستاده بودند. آنها توضیح دادند که از والنسیا، اسپانیا آمده‌اند، به امید کمک به سیاه‌پوستانی که از اوکراین فرار می‌کنند. من اولین سیاه‌پوستی بودم که آنها می‌خواستند. در روزهای ابتدایی تخلیه، داستان هایی وجود داشت که مهاجران آفریقایی از صندلی در قطارها و اتوبوس هایی که کشور را ترک می کردند محروم بودند. من به آنها گفتم که سیاه پوستان دیگری را ندیده ام و به آنها پیشنهاد کردم که با آنا صحبت کنند. من جواب مفیدتری داشتم

به شرق و پایین جاناتون رمزی در اوکراین

حوالی ساعت 8:30 صبح، به ایستگاه لوتوس در اسکولوزوو رفتیم و لحظاتی بعد، دیمیترو و نیک به واقعیت پیوستند. ما همه چیز را به جز جعبه ای با علامت “پزشکی” از جوگر به یک اشکودا و یک فورد ترانزیت منتقل کردیم.

حدود ساعت 4 صبح بالاخره ایستگاه خدمات را پیدا کردیم. به زودی نیک و دیمیترو با دو ون با طرحی جدید وارد شدند. آنها از هم جدا شده بودند، و ما دوباره با آنها در مکانی دیگر یک ساعت دورتر ملاقات می کردیم و انتقال را انجام می دادیم. من مقدار زیادی تنقلات پمپ بنزین خریدم. من و کریستا رفتیم بیرون.